All about bicycles, electric-assisted bikes, technology and safety in the press

The most common safety risks that we come across in our daily work around bicycle safety, technology and operating instructions are also published by us in articles in the leading German special-interest magazines TOUR (Europe's road bike magazine no. 1), BIKE (Europe's mountain bike magazine no. 1), MYBIKE and EMTB in order to make this information, which is important for the industry, available to a wider public.

For many years now, the Eurobike Show Daily, trade fair magazine of the annual Eurobike Show, has also given us the opportunity to publish our view of major developments in the cycle industry in full-page articles.

We also speak regularly in independent expert presentations about all areas of bicycle technology and the bicycle market. In addition, we are quoted by further special-interest magazines of the industry and the trade as well as increasingly by radio and television in their media reports, which shows us that we are spot on with our advice. The section "News" informs you about the latest news from our specialist areas. The reports and publications of this section are listed chronologically or according to areas of interest.

News

SAZbike 17/2013
Lesedauer 0:40 Minuten

StiWa-Test: Die Wunden sind geleckt, jetzt müssen Verbesserungen folgen

Nicht nur im Handel (siehe Forum ab S. 26) sondern auch bei den Herstellern sorgte der E-Bike-Test von Stiftung Warentest für Kopfschütteln. Die Macht der Presse ist vielen ein Dorn im Auge: Tests in diversen Zeitschriften können immer wieder Produkte schlechtschreiben und somit für Verkaufsrückgänge sorgen. Schmollen ist jetzt aber der falsche Weg. (…) Die Branche will nun zusammenrücken und den negativen Entwicklungen entgegenwirken. (…)

SAZbike fragte Ihre Lieferanten:
Welche Auswirkungen hatten die negativen Schlagzeilen (v.a. Stiftung Warentest) um E-Bikes in diesem Jahr? Wie hat der Handel reagiert? Welche Schlüsse ziehen Sie daraus?

(…)

Dirk Zedler
Zedler – Institut für Fahrradtechnik und -Sicherheit
Das betrifft uns als Nichthändler nicht. Was die Berichterstattung angeht, so zeigt sich, dass die Fahrradbranche dringend eine Lobby braucht. Von A wie ADFC bis Z wie ZEG und ZIV müssen wir schnellstens lernen, an einem Strang zu ziehen, sonst gehen die negativen Schlagzeilen immer weiter.

(…)

Go back